Ik ontwerp speelse interventies die mensen en communities helpen betere keuzes te maken voor een gezondere planeet.
Met spelprincipes en gedragsontwerp maak ik complexe duurzaamheidsvraagstukken begrijpelijk, tastbaar en uitnodigend.
Afhankelijk van de uitdaging:
Ontwerp ik speelse concepten die gedrag en motivatie positief beïnvloeden.
Leid ik projecten en begeleid ik teams door het creatieve en technische proces.
Bouw ik zelf interactieve interventies, van prototype tot functionele ervaring.
Wanneer een project daarom vraagt, werk ik samen met een netwerk van experts.
Ik heb zerow opgericht omdat ik geloof dat spel één van de krachtigste drijvers van verandering is.
Als kinderen leren we spelenderwijs. Maar ook als volwassenen groeien we door speelse ervaringen — vaak zonder dat we het doorhebben.
Traditioneel wordt spel gezien als iets “leuks”, niet als iets “serieus”. Maar inmiddels zien we dat spelelementen juist in serieuze contexten enorme impact kunnen hebben: gezondheid, educatie, crisisvoorbereiding, burgerparticipatie.
Wereldwijd zetten organisaties speelse methoden in — games, gamified tools, interactieve ervaringen — om mensen anders te laten denken en handelen.
Mijn voormalige partner, Games for Health, implementeerde meer dan 800 games en toepassingen om de publieke gezondheid te verbeteren.
Maar binnen duurzaamheid en klimaat zag ik een duidelijke kloof.
We vertrouwen vaak op feiten, modellen en campagnes, terwijl gedrag misschien wel de grootste barrière is voor echte vooruitgang.
Met zerow wil ik die kloof dichten. Ik maak complexe systemen begrijpelijk via spel, en creëer ervaringen die individuen én groepen inspireren tot actie — voor een veerkrachtigere en gezondere planeet.
Ik begon mijn carrière als componist voor videogames, en werkte daarna vijftien jaar aan marketingconcepten, campagnes, events en businessmodellen voor technologiebedrijven.
In al die rollen stond één thema centraal: menselijk gedrag begrijpen en omzetten in betekenisvolle, betrokken ervaringen.
Buiten mijn werk vind je me vaak achter de piano, in mijn studio waar ik muziek produceer, of buiten met mijn gezin — momenten die mijn creativiteit voeden en weer terugstromen in mijn projecten.